INFORMATYKA_1TF, 1TAN

16-06-2020 r. Klasa: 1TAN

Temat: Relacyjne bazy danych - projektowanie bazy danych. 

W jaki sposób przechowuje się dane i zarządza nimi w dzienniku elektronicznym? Co się dzieje, gdy aktualizujesz swój profil na Facebooku? W jaki sposób porównywarka cen produktów wybiera i wyświetla wyłącznie te, które spełniają wskazane przez ciebie kryteria? Dodatkowo ułożone kolejno od najtańszych do najdroższych. Wszystko to jest możliwe dzięki bazom danych. Zbiór danych przechowywany jest w postaci tabeli. Wiersze są tu nazywane rekordami i służą do opisania cech jednego obiektu, np ucznia. Rekordy składają sie z kolumn (pól), czyli struktur opisujących jedna cechę rekordu, np. nazwisko.
Relacyjne bazy danych - to przechowywanie danych w wielu tabelach połączonych relacją.

Przydatny link:
https://epodreczniki.pl/a/wprowadzenie-do-baz-danych/DAyTnSbvn


Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon



16-06-2020 r. Klasa: 1TF

Temat: Arkusz kalkulacyjny - sortowanie, filtrowanie.


Czy często przeglądasz oferty sklepów internetowych i portali aukcyjnych? Czy zdarza ci się szukać znajomych na portalach społecznościowych? A może przeglądasz swoje oceny i frekwencję w dzienniku elektronicznym? W każdym z tych przypadków masz do czynienia ze zbiorem dużej liczby danych: setek, tysięcy lub milionów informacji. Ich analiza lub przeszukiwanie jest procesem żmudnym i czasochłonnym, a często nawet niewykonalnym. Z pomocą przychodzą komputery i oprogramowanie. Dzięki nim stosujemy dwie podstawowe operacje, które znacznie ułatwiają pracę z danymi: sortowanie i filtrowanie.

Sortowanie to układanie danych w zadanym porządku, w określonej kolejności. Dzięki temu możemy w dosyć krótkim czasie określić ich położenie wobec innych, a tym samym w pewien sposób wartościować.

Filtrowanie to ukrywanie niepotrzebnych danych, albo wyświetlenie wyłącznie tych informacji, które spełniają pewne kryteria.

W arkuszu kalkulacyjnym znajdziesz to w zakładce
Dane | Sortowanie i filtrowanie | Sortuj


Dane | Sortowanie i filtrowanie | Filtruj

Przydatne linki:
https://epodreczniki.pl/a/arkusz-kalkulacyjny-jako-baza-danych/D1Fe1pBb0

https://epodreczniki.pl/a/sortowanie-danych/D5NWXkuLV

Zadanie:
W załączniku do wiadomości w dzienniku przesyłam arkusz (Laptopy)

1. Posortuj dane w arkuszu według ceny brutto (zacznij od najdroższego sprzętu). Kiedy najtańszy laptop został sprzedany? Do jakiego miasta go wysłano?

Efekt pracy prześlij na e-mail: zsnr1t.katowice.informatyka@gmail.com

Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon



POWODZENIA!


02-06-2020 r. Klasa: 1TAN

Temat: Eksportowanie prezentacji.


Przydatny link:

https://support.office.com/pl-pl/article/eksportowanie-prezentacji-6ee4272e-8f64-47f6-bd32-12fe50eef477

Zadanie:
Dowolna, stworzoną przez siebie prezentację .pptx zapisz:
a) w pliku .pdf
b) jako materiały informacyjne w programie Microsoft Office Word

Termin: 09-05-20 r.
e-mail: zsnr1t.katowice.informatyka@gmail.com

Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon


POWODZENIA!



02-06-2020 r. Klasa: 1TF

Temat: Współdziałanie przy tworzeniu arkusza. Arkusz kalkulacyjny w usłudze Dysk Google.


W opisanym poniżej przykładzie przyjęto, ze praca polega na przewożeniu przesyłek rowerem i jest rozliczana według liczby przejechanych kilometrów.

Zaloguj się na stronie drive.google.com i wybierz Nowy | Arkusze Google
W komórce A1 wpisz "Nazwisko i imię", a następnie w kolejnych wierszach pierwszej kolumny wpisz nazwiska i imiona  osób z Twojej klasy (nie zapomnij o sobie). W komórce B1 wpisz "Liczba kilometrów". Pozostałe wiersze tej kolumny pozostaw puste - wypełnią je inne osoby.

Kliknij w pole "Arkusz kalkulacyjny bez tytułu" i zmień go na "Rozliczenie". Zauważ, że efekty Twojej pracy są zapisywane automatycznie. ("Wszystkie zmiany zostały zapisane na Dysku").

Po wpisaniu danych liczbowych w kolumnie "Liczba kilometrów" przygotuj wykres.Wybierz z menu Wstaw | Wykres. W zakładce Dane ustaw Typ wykresu jako Wykres kolumnowy. Wprowadź funkcję =SUMA(B2:B5) - (tutaj zakres komórek zależeć będzie od wpisanej ilości danych) i podlicz kilometry.
Policz również średnią kilometrów.

Każda osoba, której udostępnisz arkusz musi go edytować odpowiedzialne, w przeciwnym razie współpraca może przynieść szkody. Zawsze więc przemyśl, jakie uprawnienia i komu przyznajesz. Możesz jednak wprowadzić dodatkowe zabezpieczenia w postaci sprawdzenia poprawności danych, co uniemożliwi wpisanie tekstu w odpowiedzi na pytanie o datę urodzenia czy też wpisanie liczb ujemnych w komórkach zawierających informację o wzroście człowieka.

Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon

POWODZENIA!


26-05-2020 r. Klasa: 1TAN

Temat: Prezentacje w PowerPoint. 

Dostępne obecnie oprogramowanie pozwala w prosty sposób przygotowywać zaawansowane, atrakcyjne prezentacje multimedialne. \dzięki nim twórca jakiegokolwiek przekazu jest w stanie o wiele łatwiej dotrzeć do odbiorcy. Z pewnością masz już za sobą stworzenie prezentacji multimedialnych nie tylko na zajęciach z informatyki, ale również we współpracy z nauczycielami innych przedmiotów.

Przydatne linki:

https://epodreczniki.pl/a/tworzenie-prezentacji/DOPPeVhVM
https://www.genial.ly/

Podstawy tworzenia prezentacji w darmowym programie Genially
https://www.youtube.com/watch?v=uGXkHxzHmgQ

Można również stworzyć prezentację w Google.

Zadanie:

Wykonaj prezentację multimedialną, temat do wyboru:
1. Cztery żywioły.
2. Wizerunek anioła i diabła w sztuce.
3. Fauna Afryki.

Termin: 02-05-20 r.
zsnr1t.katowice.informatyka@gmail.com

Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon

26-05-2020 r. Klasa: 1TF

Temat: Operacje na datach i godzinach. 


Nasza rachuba czasu jest bardzo skomplikowana. Miesiące o rożnej liczbie dni, lata przestępne, system sześćdziesiątkowy wykorzystywany do podziału godzin na minuty i minut na sekundy powodują, że obliczenia na datach nie należą do najłatwiejszych. W takim przypadku z pomocą przychodzi arkusz kalkulacyjny.

Data w Excelu ma wartość 1, a wszelkie pochodne jednostki (minuty, godziny) są przeliczane proporcjonalnie.Istnieje możliwość zapisu daty w kilkunastu najczęściej stosowanych na świecie formatach. Można też definiować własne formaty.


Zadanie: W przesłanym pliku Zadania przez dziennik elektroniczny  w arkuszu Czas pracy, oblicz łączny czas pracy w ciągu 14 dni wymienionych w arkuszu.
W arkuszu Lokata, oblicz odsetki od lokaty bankowej.

Termin: 02-06-20
zsnr1t.katowice.informatyka@gmail.com

Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon

19-05-2020 r. Klasa: 1TAN

Temat: Operacje bazodanowe w Excelu.


Często przeglądasz oferty sklepów internetowych i portali aukcyjnych? Czy zdarza ci się szukać znajomych na portalach społecznościowych? A może przeglądasz swoje oceny i frekwencję w dzienniku elektronicznym? W każdym z tych przypadków masz do czynienia ze zbiorem dużej liczby danych : setek, tysięcy lub milionów informacji. Ich analiza lub przeszukiwanie jest procesem żmudnym i czasochłonnym, a często nawet niewykonalnym. Z pomocą przychodzą komputery i oprogramowanie. Dzięki nim stosujemy dwie podstawowe operacje, które znacznie ułatwiają pracę z danymi: sortowanie i filtrowanie.

W arkuszu kalkulacyjnym znajdziesz to w zakładce Dane | Sortowanie i filtrowanie| Sortuj
Przydatne linki:
https://epodreczniki.pl/a/arkusz-kalkulacyjny-jako-baza-danych/D1Fe1pBb0

https://epodreczniki.pl/a/sortowanie-danych/D5NWXkuLV

Zadanie:
W załączniku do wiadomości w dzienniku przesyłam arkusz (Laptopy)

1. Posortuj dane w arkuszu według ceny brutto (zacznij od najdroższego sprzętu). Kiedy najtańszy laptop został sprzedany? Do jakiego miasta go wysłano?

Efekt pracy prześlij na e-mail: zsnr1t.katowice.informatyka@gmail.com

Termin: 25-05-20 

Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon


19-05-2020 r. Klasa: 1TF

Temat: Graficzna interpretacja danych.
Jeśli danych jest bardzo dużo, tabele z ciągami liczb nie sądobrze przyswajalne przez mózg człowieka, a przez to - rozumiane. Dużo lepsze efekty daje graficzna interpretacja danych w postaci wykresów. Rozróżniamy wiele typów wykresów. Do najczęściej stosowanych należą kolumnowe, słupkowe, liniowe, punktowe i kołowe. Wykres każdego rodzaju może być przedstawiony na płaszczyźnie (tradycyjny, dwuwymiarowy) lub w atrakcyjnej formie trójwymiarowej.

Zapoznajcie się z poniższym materiałem i wykonajcie ćwiczenia.



Zadanie:
W załączniku do wiadomości w dzienniku przesyłam arkusz do sporządzenia wykresów.

Efekt pracy prześlij na e-mail: zsnr1t.katowice.informatyka@gmail.com

Termin: 25-05-20 
Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon


Internet


12-05-2020 r. Klasa: 1TAN

Temat: Współdziałanie przy tworzeniu arkuszy kalkulacyjnych.


Zaloguj się na stronie drive.google.com i wybierz Nowy | Arkusze Google
W komórce A1 wpisz "Nazwisko i imię", a następnie w kolejnych wierszach pierwszej kolumny wpisz nazwiska i imiona  osób z Twojej klasy (nie zapomnij o sobie). W komórce B1 wpisz "Liczba kilometrów". Pozostałe wiersze tej kolumny pozostaw puste - wypełnią je inne osoby.
Kliknij w pole "Arkusz kalkulacyjny bez tytułu" i zmień go na "Rozliczenie". Zauważ, że efekty Twojej pracy są zapisywane automatycznie. ("Wszystkie zmiany zostały zapisane na Dysku").
Po wpisaniu danych liczbowych w kolumnie "Liczba kilometrów" przygotuj wykres.Wybierz z menu Wstaw | Wykres. W zakładce Dane ustaw Typ wykresu jako Wykres kolumnowy. Wprowadź funkcję =SUMA(B2:B5) - (tutaj zakres komórek zależeć będzie od wpisanej ilości danych) i podlicz kilometry.

Efekt pracy prześlij na e-mail: zsnr1t.katowice.informatyka@gmail.com
Termin: 19-05-20 r. 

Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
POWODZENIA!
12-05-2020 r. Klasa: 1TF

Temat: Tworzenie formuł z użyciem funkcji matematycznych.


Korzystając z usługi chmury Google dostepne po zalogowaniu się do gmail.pl i usługi dysku w chmurze otwórz dokument i wprowadź odpowiednie formuły i funkcje matematyczne.


Pole trójkąta: obliczamy wartość pola p w komórce D2. W tym celu wpisujemy formułę =SUMA(A2:C2)/2
Formuła do obliczenia iloczynu w komórce E2: =D2*(D2-A2)*(D2-B2)*(D2-C2)
W komórce F2 wpisujemy formułę zwracajacą pierwiastek z wartości komórki E2, 
czyli =PIERWIASTEK(E2)
W komórce G2 wpisz: =PIERWIASTEK(SUMA(A2:C2)/2*((SUMA(A2:C2)/2-A2)*(SUMA(A2:C2)/2-B2)*(SUMA(A2:C2)/2-C2)))

Objętość walca: w komórce zapisz =PI()*A2*A2*B2
lub inna metoda: =PI()*POTĘGA(A2;2)*B2

Ruch jednostajnie przyspieszony: w komórce B4 wpisz =$B$1*POTĘGA(A4;2)/2

Trygonometria: w komórce B2 wpisz =SIN(RADIAN(2*A2))

Proszę wypełniony arkusz przesłać na e-mail: zsnr1t.katowice.informatyka@gmail.com
Termin: 19-05-20 r.

Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
POWODZENIA!


05-05-2020 r. Klasa: 1TAN

Temat: Graficzna interpretacja danych.


Jeśli danych jest bardzo dużo, tabele z ciągami liczb nie sądobrze przyswajalne przez mózg człowieka, a przez to - rozumiane. Dużo lepsze efekty daje graficzna interpretacja danych w postaci wykresów. Rozróżniamy wiele typów wykresów. Do najczęściej stosowanych należą kolumnowe, słupkowe, liniowe, punktowe i kołowe. Wykres każdego rodzaju może być przedstawiony na płaszczyźnie (tradycyjny, dwuwymiarowy) lub w atrakcyjnej formie trójwymiarowej.

Zapoznajcie się z poniższym materiałem i wykonajcie ćwiczenia.



Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
Internet

05-05-2020 r. Klasa: 1TF

Temat: Arkusz kalkulacyjny - formatowanie warunkowe.


Formatowanie warunkowe stosuje się wtedy, gdy kolory, obramowania i czcionki maja być nadane komórkom nie na stałe, ale dynamicznie, w zależności od ich zawartości, na przykład wpisana jedynka (jako ocena szkolna) automatycznie stanie się się czerwona, a piątka - niebieska.

Reguły formatowania warunkowego mogą dotyczyć m.in. zawartości komórki.

Zapoznajcie się z materiałem i wykonajcie ćwiczenia::

Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
Internet

28-04-2020 r. Klasa: 1TF, 1TAN

Temat: Arkusz kalkulacyjny - importowanie danych.


Pamiętaj, że dane z Internetu możesz kopiować tylko w przypadku, gdy ich właściciel wyraził na to zgodę lub stanowią one własność publiczną. Nie zapomnij w swoim opracowaniu podać źródła tych danych.

Zdarza się, że administratorzy stron internetowych udostępniają gotowe pliki .xls lub .xlsx do pobranai (np. GUS, NBP). Wówczas można otwierać je w Excelu. Trudniej jest odczytywać dane, które są fragmentem strony internetowej w HTML-u.

Otwórz w przeglądarce stronę  http://www.nbp.pl/kursy/kursya.html, zaznacz znajdującą siętam tabelę z kursami walut i naciśnij Ctrl+C. W nowym arkuszu Excela naciśnij Ctrl+V. Dane zostały wklejone łącznie z formatowaniem komórek. Jeżeli chcesz, by dane nie miały określonych kolorów i czcionek użyj polecenia Wklej specjalnie...., które znajduje się na wstążce Narzędzia główne/Schowek/Wklej (lub użyj skrótu Ctrl+Alt+V. W oknie z listy Jako wybierz Tekst i naciśnij OK. Powyższe metody spowodują, że dane oczywiście zostaną umieszczone w arkuszu kalkulacyjnym, ale wkrótce przestana być aktualne, ponieważ kursy walut podlegają ciągłym wahaniom. Spróbujmy zatem innego sposobu. Kliknij wstążkę Dane/Pobieranie danych zewnętrznych/Z sieci web. W polu Adres wpisz lub wklej nbp.pl/kursy/kursya.html i naciśnij przycisk Przejdź. Strona została załadowana, a obok jej rożnych elementów pojawiły się charakterystyczne strzałki. Wybierz tę obok tabeli z kursami, a następnie kliknij Importuj. Pojawi się pytanie o miejsce umieszczenia danych. Zanim je zaakceptujesz, kliknij Właściwości i w nowym oknie dialogowym zaznacz Odśwież dane podczas otwierania pliku. Teraz możesz zaimportować dane poprze wybranie OK. Od tej chwili każdorazowe otwieranie pliku będzie wiązało się z nawiązaniem przez Excel połączenia z Internetem oraz pobraniem i wyświetleniem aktualnych kursów walut.
  
Uwaga!
Jeśli nie masz licencji na używanie Excel, arkusz możesz otworzyć w którymś z darmowych programów, np. LibreOffice, OpenOffice.

Wykonaj to ćwiczenie, a efekt pracy prześlij na e-mail.
W temacie wiadomości proszę podać imię i nazwisko oraz klasa.

Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
POWODZENIA!

21-04-2020 r. Klasa: 1TAN


Temat: Współdziałanie przy tworzeniu dokumentów - Google Docs - ćw. 



Zaloguj się na docs.google.com. Wybierz Utwórz nowe-Dokument.
Dokument w trakcie edycji cały czas automatycznie się zapisuje.
Nadaj mu nazwę (Plik-Zmień nazwę...), a następnie udostępnij go wybranej osobie w grupie (osoba ta udostępni swój dokument tobie). 
W tym celu wybierz Udostępnij-Ustawienia udostępniania; wpisz adresy wybranych osób (możesz je wybrać z książki adresowej) oraz zdecyduj czy mogą edytować. W tym ćwiczeniu zezwól na edycję. Gdy już wszystko gotowe - naciśnij Udostępnij.

Ćwiczenie:

Stwórz z wybranymi osobami 2-, 3-, 4-osobowy zespół. Korzystając z docs.google.com,  stwórzcie wspólny dokument i umieście w nim tłumaczenia 20 słów na kilka języków obcych (każdy powinien być odpowiedzialny za inny język, kolejna osoba zadba o estetykę i wygląd projektu). Gdy dokument będzie gotowy udostępnijcie go nauczycielowi. (w trybie do odczytu) e-mail: abaldys85@gmail.com


Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
POWODZENIA!

21-04-2020 r. Klasa: 1TF

Temat: Adiustacja.


Być może już wiesz, czym jest adiustacja tekstu. Polega ona na nanoszeniu na tekst znaków i uwag dotyczących formatowania i układu tekstu oraz usunięcia błędów (również językowych i ortograficznych). Zazwyczaj dokonuje jej jedna osoba (korektor), choć może ich być więcej. Przez dziesiątki lat była to praca wykonywana ręcznie, lecz rozwój techniki spowodował powszechne wykorzystanie w tym celu programów komputerowych, między innymi Microsoft Word. Funkcje adiustacji odnajdziesz w tym programie w zakładce Recenzja.



Zadanie:


W pliku Reymont.docx sprawdź i popraw notatkę o Władysławie Reymoncie, korzystając z adiustacji (recenzji). Usuń wszelkie błędy (merytoryczne, typograficzne, składniowe, przestankowe, literówki itd.). Możesz dodatkowo w tym dokumencie wprowadzić następujące zmiany:
- formatowanie czcionek i akapitów, zmiana układu strony, zmiana właściwości obiektów;
- uzupełnienie (poszerzenie) pewnych informacji;
- wstawienie komentarzy, opinii, uwag.

Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon

UWAGA!

Plik Reymont.docx do pobrania z załącznika w wiadomości w dzienniku elektronicznym.

Przypomnienie:
Proszę przesyłać wykonane zadania na poniższy e-mail:

zsnr1t.katowice.informatyka@gmail.com



POWODZENIA!



07-04-2020 r.

Klasa: 1TF

 Temat: Edycja tekstu w chmurze - ćwiczenia. (nauczanie zdalne)

Zadania:

1. W usłudze Google Docs utwórz dokument zawierający słowa trzech ulubionych piosenek. Dowolnie je sformatuj; możesz też umieścić linki do plików wideo  z ich wykonaniem. Plik ten wyślij e-mailem jako załącznik.

2. Korzystając z aplikacji Dysk Google, otwórz swój plik na telefonie i dokonaj w nim kilku zmian (popraw ewentualne błędy, wstaw tekst czwartej piosenki itp.)

 https://epodreczniki.pl/a/chmura-cyfrowa/D4bQjxOLT

Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon

Proszę przesyłać wykonane zadania na poniższy e-mail:

zsnr1t.katowice.informatyka@gmail.com

                                                               POWODZENIA!

 
07-04-2020 r.

Klasa: 1TAN

Temat: Współdziałanie przy tworzeniu dokumentów.


Aplikacje takie jak procesor tekstu, edytor grafiki czy arkusz kalkulacyjny (do tej pory instalowane na komputerze) są obecnie dostępne w wersjach online. Przykładem może być usługa Dokumenty Google powiązane z Dyskiem Google. Nie oferuje ona wszystkich możliwości pakietu biurowego Microsoftu czy OpenOffice'a, ale działa bardzo podobnie i z łatwością wykonasz w nim podstawowe operacje, takie jak: formatowanie tekstu i akapitów, wstawianie obrazków i tabel, używanie kopiowania i wklejania. Dzięki edytorom online możesz tworzyć i edytować dokumenty z każdego komputera lub telefonu z dostępem do Internetu. Ponadto możesz swój plik udostępniać innym i pracować nad nim w kilka osób jednocześnie.

Chmura Google Drive oferuje bezpłatnie 15 GB miejsca na twoje pliki oraz umożliwia pracę między innymi z edytorem tekstu, arkuszem kalkulacyjnym, programem do prezentacji i innymi. Korzystanie z niej jest możliwe poprzez wpisanie w przeglądarce internetowej adresu drive.google.com lub poprzez aplikację (Dysk Google) na urządzeniach mobilnych z systemem Android oraz iOS. Wymagane jest posiadanie konta Google.
I takie konto proszę sobie założyć, bo będziemy pracować również w arkuszu kalkulacyjnym.

ZADANIE:

Bardzo proszę zapoznać się z materiałem uruchamiając poniższe linki. Utworzyć sobie konto Google i za tydzień wykonamy sobie ćwiczenie.

https://epodreczniki.pl/a/chmura-cyfrowa/D4bQjxOLT

https://epodreczniki.pl/a/wspolna-edycja-dokumentow---czyli-jak-pracowac-w-grupie-i-udostepniac-materialy/D1H3lbu1h

Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon 
POWODZENIA!

31-03-2020 r.

Klasa: 1TF

Temat: Edycja tekstu w chmurze. (nauczanie zdalne)


Aplikacje takie jak procesor tekstu, edytor grafiki czy arkusz kalkulacyjny (do tej pory instalowane na komputerze) są obecnie dostępne w wersjach online. Przykładem może być usługa Dokumenty Google powiązane z Dyskiem Google. Nie oferuje ona wszystkich możliwości pakietu biurowego Microsoftu czy OpenOffice'a, ale działa bardzo podobnie i z łatwością wykonasz w nim podstawowe operacje, takie jak: formatowanie tekstu i akapitów, wstawianie obrazków i tabel, używanie kopiowania i wklejania. Dzięki edytorom online możesz tworzyć i edytować dokumenty z każdego komputera lub telefonu z dostępem do Internetu. Ponadto możesz swój plik udostępniać innym i pracować nad nim w kilka osób jednocześnie.

Chmura Google Drive oferuje bezpłatnie 15 GB miejsca na twoje pliki oraz umożliwia pracę między innymi z edytorem tekstu, arkuszem kalkulacyjnym, programem do prezentacji i innymi. Korzystanie z niej jest możliwe poprzez wpisanie w przeglądarce internetowej adresu drive.google.com lub poprzez aplikację (Dysk Google) na urządzeniach mobilnych z systemem Android oraz iOS. Wymagane jest posiadanie konta Google.
I takie konto proszę sobie założyć, bo będziemy pracować również w arkuszu kalkulacyjnym.

ZADANIE:

Bardzo proszę zapoznać się z materiałem uruchamiając poniższe linki. Utworzyć sobie konto Google i za tydzień wykonamy sobie ćwiczenie.

https://epodreczniki.pl/a/chmura-cyfrowa/D4bQjxOLT

https://epodreczniki.pl/a/wspolna-edycja-dokumentow---czyli-jak-pracowac-w-grupie-i-udostepniac-materialy/D1H3lbu1h

Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
POWODZENIA!


Klasa 1TAN

Temat: Nauczanie na odległość. (nauczanie zdalne)

Klasyczny model nauki opiera się na obecności w szkole. Uczniowie każdego dnia przychodzą na określona liczbę lekcji, według określonego planu. W ławkach siedzą z wybraną osobą z klasy, biorą udział w zajęciach. Taki sposób nauczania  ma wiele zalet i jest skuteczny. Czy tradycyjna szkoła może być wspomagana lub zastąpiona przez nauczanie zdalne?

ZADANIE:

Wypisz różnice pomiędzy tradycyjną lekcją a e-learningiem oraz zalety i wady e-learningu.

Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon

Proszę przesyłać wykonane zadania na poniższy e-mail:

zsnr1t.katowice.informatyka@gmail.com

                                                                    POWODZENIA!


Drodzy uczniowie

Od 25-03-2020 r. rozpoczął się kolejny etap nauczania na odległość (zdalne nauczanie).

Mam nadzieję, że nauka informatyki będzie dla Was przyjemnością.

Teraz proszę przesyłać wykonane zadania na poniższy e-mail:

zsnr1t.katowice.informatyka@gmail.com
Proszę w temacie wiadomości wpisać: imię_nazwisko_klasa

W wiadomościach będzie wskazany termin nadesłania prac.
Teraz prace będą oceniane, oceny wpisane do dziennika, na tej podstawie będzie wpisywana również obecność ucznia na lekcji.

Pozdrawiam Was serdecznie, życzę zdrowia i owocnej pracy
Anna Jamróz-Bałdys