19-06-2020 r. Klasa: 1bN1
Temat: Kupujemy świadomie, czyli poznajemy parametry urządzeń peryferyjnych.
Na półkach marketów i witrynach sklepów internetowych sprzedawcy oferują mnóstwo urządzeń peryferyjnych. Które wybrać? Jaki kupić sprzęt dopasowany do wymagań stanowiska pracy? Na co zwracać uwagę? Czy droższe oznacza zawsze lepsze? Aby dokonać właściwego wyboru, musisz poznać podstawowe parametry, które decydują o przeznaczeniu i jakości sprzętu.
Urządzenia peryferyjne (drukarka, skaner) są urządzeniami, które w bardzo dużym stopniu ułatwią pracę. Skaner to urządzenie służące do odczytywania: obrazu, kodu paskowego lub magnetycznego, fal radiowych itp. do formy elektronicznej (najczęściej cyfrowej). Od domowych i biurowych skanerów wymaga się prostoty obsługi, niewielkich rozmiarów i rozdzielczości do otrzymywania dobrych cyfrowych kopii fotografii i dokumentów tekstowych. Przy wyborze skanera należy brać pod uwagę następujące parametry: rozdzielczość w jakiej skanowany jest dokument, szybkość skanowania, czy można skanować dokumenty o różnej wielkości.
Drukarka to urządzenie współpracujące z komputerem oraz innymi urządzeniami, służące do przenoszenia danego tekstu czy obrazu na różne nośniki druku (papier, folia, płótno itp.). Przy wyborze drukarki należy brać pod uwagę następujące parametry: rozdzielczość, szybkość wydruku, technologię wydruku, sposób łączenia się z komputerem (magistrala USB, karta sieciowa), koszt wydruku.
Źródła: Wojciech Hermanowski "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
Wikipedia
16-06-2020 r. Klasa: 1bN
Temat: Kupujemy świadomie, czyli poznajemy parametry urządzeń peryferyjnych.
Na półkach marketów i witrynach sklepów internetowych sprzedawcy oferują mnóstwo urządzeń peryferyjnych. Które wybrać? Jaki kupić sprzęt dopasowany do wymagań stanowiska pracy? Na co zwracać uwagę? Czy droższe oznacza zawsze lepsze? Aby dokonać właściwego wyboru, musisz poznać podstawowe parametry, które decydują o przeznaczeniu i jakości sprzętu.
Urządzenia peryferyjne (drukarka, skaner) są urządzeniami, które w bardzo dużym stopniu ułatwią pracę. Skaner to urządzenie służące do odczytywania: obrazu, kodu paskowego lub magnetycznego, fal radiowych itp. do formy elektronicznej (najczęściej cyfrowej). Od domowych i biurowych skanerów wymaga się prostoty obsługi, niewielkich rozmiarów i rozdzielczości do otrzymywania dobrych cyfrowych kopii fotografii i dokumentów tekstowych. Przy wyborze skanera należy brać pod uwagę następujące parametry: rozdzielczość w jakiej skanowany jest dokument, szybkość skanowania, czy można skanować dokumenty o różnej wielkości.
Drukarka to urządzenie współpracujące z komputerem oraz innymi urządzeniami, służące do przenoszenia danego tekstu czy obrazu na różne nośniki druku (papier, folia, płótno itp.). Przy wyborze drukarki należy brać pod uwagę następujące parametry: rozdzielczość, szybkość wydruku, technologię wydruku, sposób łączenia się z komputerem (magistrala USB, karta sieciowa), koszt wydruku.
Źródła: Wojciech Hermanowski "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
Wikipedia
16-06-2020 r. Klasa: 1bN
Temat: Relacyjne bazy danych - projektowanie bazy danych.
W jaki sposób przechowuje się dane i zarządza nimi w dzienniku elektronicznym? Co się dzieje, gdy aktualizujesz swój profil na Facebooku? W jaki sposób porównywarka cen produktów wybiera i wyświetla wyłącznie te, które spełniają wskazane przez ciebie kryteria? Dodatkowo ułożone kolejno od najtańszych do najdroższych. Wszystko to jest możliwe dzięki bazom danych. Zbiór danych przechowywany jest w postaci tabeli. Wiersze są tu nazywane rekordami i służą do opisania cech jednego obiektu, np ucznia. Rekordy składają sie z kolumn (pól), czyli struktur opisujących jedna cechę rekordu, np. nazwisko.
Relacyjne bazy danych - to przechowywanie danych w wielu tabelach połączonych relacją.
Przydatny link:
Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
05-06-2020 r. Klasa: 1bN1
Temat: Jak to wykorzystać, czyli peryferia komputerowe ułatwiają pracę:drukarka 3D, skaner.
Drukarki 3D przestały być wyłącznie wyposażeniem laboratoriów i biur konstrukcyjnych. Znalazły zastosowanie w wielu dziedzinach życia, a coraz częściej można je spotkać także w domach. Są w stanie wydrukować praktycznie każdy przedmiot od małej figurki do domu mieszkalnego lub mostu. Planuje się wykorzystać tę technologię w budowie baz na księżycu i planetach. O wiele łatwiej dowieść tam materiały budowlane niż całe, gotowe moduły. To jednak odległa przyszłość. Na szczęście nawet amator drukowania 3D bez problemu znajdzie odpowiedni program i nauczy się nim posługiwać. Wielu z nich można używać za darmo. Skaner także może być przydatny nie tylko do digitalizacji zdjęć.
Zadanie:
Jakie blogi użytkowników drukarek 3D funkcjonują w sieci? Zapoznaj się z opisywanymi problemami i sukcesami. Wynotuj parametry, na które musisz zwrócić uwagę podczas wyboru modelu drukarki. Wybierz drukarkę 3 D w cenie do 3000 złotych. Uzasadnij swoja decyzję analizą jej parametrów i opiniami umieszczonymi na forach dyskusyjnych.
Termin: do 10-06-20 r.
zsnr1z.katowice.informatyka@gmail.com
Źródła: Wojciech Hermanowski "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
02-06-2020 r. Klasa: 1bN
Temat: Eksportowanie prezentacji.
Przydatny link:
Zadanie:
Dowolna, stworzoną przez siebie prezentację .pptx zapisz:
a) w pliku .pdf
b) jako materiały informacyjne w programie Microsoft Office Word
Termin: 09-06-20 r.
e-mail: zsnr1z.katowice.informatyka@gmail.com
Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
POWODZENIA!
29-05-2020 r. Klasa: 1bN1
Temat: Firma w sieci, czyli jak informatyka oszczędzają czas.
Poczta elektroniczna, przesyłanie plików i strony internetowe w firmach są wykorzystywane już od kilkudziesięciu lat. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Wraz z rozwojem usług i informatycznych rola sieci w działalności firmy znacznie wzrosła. Nie dotyczy to jedynie usług związanych z rozwojem i zarządzaniem firma i kierowania zespołem. To także obowiązkowe korzystanie z usług elektronicznych urzędów.
E-urząd, czyli nie tracimy czasu na wizyty w urzędach.
Droga elektroniczna umożliwia sprawna i wiarygodną weryfikację. System informatyczny w urzędzie musi rozpoznać nadawcę i autentyczność dokumentu, który musi być przecież podpisany.
Wymagany jest podpis kwalifikowany lub profil zaufany ePUAP.
Aktualne informacje i instrukcje dotyczące składania dokumentów elektronicznych znajdziesz na stronie Serwisu informacyjno-usługowego dla przedsiębiorcy: www.biznes.gov.pl/pl/firma/sprawy-urzedowe.
Profil zaufany może być także przydatny obywatelowi nieprowadzącemu działalności gospodarczej do składania wniosków do urzędów. Można go aktywować, np. za pośrednictwem panelu zarządzającego kontem bankowym.
Dokładny opis składania dokumentu on-line znajdziesz na stronie Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii.
Zadanie:
Korzystając ze strony www.biznes.gov.pl, opracuj prezentację ilustrującą proces podpisywania dokumentów urzędowych podpisem kwalifikowanym.
Termin: 05-06-20 r.
Źródła: Wojciech Hermanowski "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
26-05-2020 r. Klasa: 1bN
Temat: Prezentacje w PowerPoint.
Przydatne linki:
Podstawy tworzenia prezentacji w darmowym programie Genially
Można również stworzyć prezentację w Google.
Zadanie:
Wykonaj prezentację multimedialną, temat do wyboru:
1. Cztery żywioły.
2. Wizerunek anioła i diabła w sztuce.
3. Fauna Afryki.
Termin: 02-06-20 r.
zsnr1z.katowice.informatyka@gmail.com
zsnr1z.katowice.informatyka@gmail.com
Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
22-05-2020 r. (1bN1)
Temat: Nie tylko poczta, czyli jak wykorzystać usługi sieciowe do komunikacji. (nauczanie zdalne)
Komunikatory są powszechnie stosowane w życiu codziennym, w sprawach prywatnych oraz w kwestiach zawodowych, w pracy. Zarówno użytkownicy komputerów, jak i telefonów komórkowych mają do dyspozycji wiele aplikacji, które pozwalają przekazywać dokumenty i pliki przy jednoczesnym utrzymywaniu łączności audio i wideo. Najpopularniejsze chmury także zawierają takie aplikacje. Ich zaletą jest praca w tym samym środowisku, w którym zespół lub rozmówcy gromadzą zasoby i wspólnie edytują dokumenty. Jednym z najlepszych sposobów komunikowania się zespołu pracującego nad projektem jest forma pisemnego czatu. Jeśli korzystasz z chmury Google wykorzystaj aplikację Hangouts.
Zadanie:
Sporządź prezentację na temat: Rodzaje komunikatorów - charakterystyka.
Termin: 29-05-20
Źródła: Wojciech Hermanowski "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
19-05-2020 r. Klasa: 1bN
Temat: Operacje bazodanowe w Excelu.
Często przeglądasz oferty sklepów internetowych i portali aukcyjnych? Czy zdarza ci się szukać znajomych na portalach społecznościowych? A może przeglądasz swoje oceny i frekwencję w dzienniku elektronicznym? W każdym z tych przypadków masz do czynienia ze zbiorem dużej liczby danych : setek, tysięcy lub milionów informacji. Ich analiza lub przeszukiwanie jest procesem żmudnym i czasochłonnym, a często nawet niewykonalnym. Z pomocą przychodzą komputery i oprogramowanie. Dzięki nim stosujemy dwie podstawowe operacje, które znacznie ułatwiają pracę z danymi: sortowanie i filtrowanie.
W arkuszu kalkulacyjnym znajdziesz to w zakładce Dane | Sortowanie i filtrowanie| Sortuj
Przydatne linki:
Zadanie:
W załączniku do wiadomości w dzienniku przesyłam arkusz (Laptopy)
1. Posortuj dane w arkuszu według ceny brutto (zacznij od najdroższego sprzętu). Kiedy najtańszy laptop został sprzedany? Do jakiego miasta go wysłano?
Termin: 25-05-20
Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
15-05-2020 r. (1bN1)
Temat: Własna chmura, czyli programy i dane poza firmą.
Aplikacje takie jak procesor tekstu, edytor grafiki czy arkusz kalkulacyjny (do tej pory instalowane na komputerze) są obecnie dostępne w wersjach online. Przykładem może być usługa Dokumenty Google powiązane z Dyskiem Google. Nie oferuje ona wszystkich możliwości pakietu biurowego Microsoftu czy OpenOffice'a, ale działa bardzo podobnie i z łatwością wykonasz w nim podstawowe operacje, takie jak: formatowanie tekstu i akapitów, wstawianie obrazków i tabel, używanie kopiowania i wklejania. Dzięki edytorom online możesz tworzyć i edytować dokumenty z każdego komputera lub telefonu z dostępem do Internetu. Ponadto możesz swój plik udostępniać innym i pracować nad nim w kilka osób jednocześnie.
Chmura Google Drive oferuje bezpłatnie 15 GB miejsca na twoje pliki oraz umożliwia pracę między innymi z edytorem tekstu, arkuszem kalkulacyjnym, programem do prezentacji i innymi. Korzystanie z niej jest możliwe poprzez wpisanie w przeglądarce internetowej adresu drive.google.com lub poprzez aplikację (Dysk Google) na urządzeniach mobilnych z systemem Android oraz iOS. Wymagane jest posiadanie konta Google.
I takie konto proszę sobie założyć, bo będziemy pracować również w arkuszu kalkulacyjnym.
Bardzo proszę zapoznać się z materiałem uruchamiając poniższe linki. Utworzyć sobie konto Google
https://epodreczniki.pl/a/chmura-cyfrowa/D4bQjxOLThttps://epodreczniki.pl/a/wspolna-edycja-dokumentow---czyli-jak-pracowac-w-grupie-i-udostepniac-materialy/D1H3lbu1h
ZADANIE:
1. Zaloguj się do swojej chmury (np. Google). Utwórz dokument tekstowy, w którym opiszesz cechy chmury OneDrive. Skorzystaj z opisów udostępnianych nas stronie Microsoft. Porównaj jej podstawowe cechy (np. edytory, udostępnianie) z chmurą Google.
Pracę prześlij na e-mail: zsnr1z.katowice.informatyka@gmail.com
Termin: 22-05-20Pracę prześlij na e-mail: zsnr1z.katowice.informatyka@gmail.com
Źródła: Wojciech Hermanowski "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
POWODZENIA!
12-05-2020 r. Klasa: 1bN
Temat: Współdziałanie przy tworzeniu arkuszy kalkulacyjnych.
Zaloguj się na stronie drive.google.com i wybierz Nowy | Arkusze Google
W komórce A1 wpisz "Nazwisko i imię", a następnie w kolejnych wierszach pierwszej kolumny wpisz nazwiska i imiona osób z Twojej klasy (nie zapomnij o sobie). W komórce B1 wpisz "Liczba kilometrów". Pozostałe wiersze tej kolumny pozostaw puste - wypełnią je inne osoby.
Kliknij w pole "Arkusz kalkulacyjny bez tytułu" i zmień go na "Rozliczenie". Zauważ, że efekty Twojej pracy są zapisywane automatycznie. ("Wszystkie zmiany zostały zapisane na Dysku").
Po wpisaniu danych liczbowych w kolumnie "Liczba kilometrów" przygotuj wykres.Wybierz z menu Wstaw | Wykres. W zakładce Dane ustaw Typ wykresu jako Wykres kolumnowy. Wprowadź funkcję =SUMA(B2:B5) - (tutaj zakres komórek zależeć będzie od wpisanej ilości danych) i podlicz kilometry.
Efekt pracy prześlij na e-mail: zsnr1z.katowice.informatyka@gmail.com
Termin: 19-05-20 r.
Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
POWODZENIA!
08-05-2020 r. (1bN1)
Temat: Reklama jest ważna, czyli jak samodzielnie wykonać atrakcyjną prezentację.
Jednym z najpopularniejszych programów do tworzenia prezentacji jest MS PowerPoint. Programów o podobnej funkcjonalności jest więcej. Jeśli chcesz korzystać z darmowych programów do tworzenia prezentacji, musisz wybrać takie, które spełnią twoje wymagania i jednocześnie pozwolą zapisywać slajdy w popularnych formatach (np. pptx, pdf, jpg). Jednym z nich jest LibreOffice Impress z pakietu biurowego LibreOffice. Znajdziesz go na stronie pl.libreoffice.org.
Możesz wykonać prezentację w chmurze prezi.com. Pierwszą czynnością jest założenie konta. Do ćwiczeń i prywatnego użytku wybierz darmową opcję.
Jeśli posiadasz konto pocztowe gmail lub konto w usłudze YouTube, masz dostęp do bardzo dużej liczby usług chmurowych, a także do sporej pojemności dysku.
Załóż konto na gmail.com lub skorzystaj z własnego, wcześniej utworzonego. Możesz również stworzyć atrakcyjną prezentację.
Zadanie:
Wykonaj prezentację, która będzie twoim CV. Zaprezentuj w niej swoje dobre cechy, talenty i zainteresowania. Sprawdź, jak działa prezentacja na twoim telefonie komórkowym.
Pracę prześlij na e-mail:
Źródła: Wojciech Hermanowski "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
05-05-2020 r. Klasa: 1bN
Temat: Graficzna interpretacja danych.
Jeśli danych jest bardzo dużo, tabele z ciągami liczb nie sądobrze przyswajalne przez mózg człowieka, a przez to - rozumiane. Dużo lepsze efekty daje graficzna interpretacja danych w postaci wykresów. Rozróżniamy wiele typów wykresów. Do najczęściej stosowanych należą kolumnowe, słupkowe, liniowe, punktowe i kołowe. Wykres każdego rodzaju może być przedstawiony na płaszczyźnie (tradycyjny, dwuwymiarowy) lub w atrakcyjnej formie trójwymiarowej.
Zapoznajcie się z poniższym materiałem i wykonajcie ćwiczenia.
Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
Internet
28-04-2020 r. Klasa: 1bN
Temat: Arkusz kalkulacyjny - importowanie danych. (nauczanie zdalne)
Pamiętaj,
że dane z Internetu możesz kopiować tylko w przypadku, gdy ich
właściciel wyraził na to zgodę lub stanowią one własność publiczną. Nie
zapomnij w swoim opracowaniu podać źródła tych danych.
Zdarza
się, że administratorzy stron internetowych udostępniają gotowe pliki
.xls lub .xlsx do pobranai (np. GUS, NBP). Wówczas można otwierać je w
Excelu. Trudniej jest odczytywać dane, które są fragmentem strony
internetowej w HTML-u.
Otwórz w przeglądarce stronę http://www.nbp.pl/kursy/kursya.html, zaznacz znajdującą siętam tabelę z kursami walut i naciśnij Ctrl+C. W nowym arkuszu Excela naciśnij Ctrl+V.
Dane zostały wklejone łącznie z formatowaniem komórek. Jeżeli chcesz,
by dane nie miały określonych kolorów i czcionek użyj polecenia Wklej specjalnie...., które znajduje się na wstążce Narzędzia główne/Schowek/Wklej (lub użyj skrótu Ctrl+Alt+V. W oknie z listy Jako wybierz Tekst i naciśnij OK.
Powyższe metody spowodują, że dane oczywiście zostaną umieszczone w
arkuszu kalkulacyjnym, ale wkrótce przestana być aktualne, ponieważ
kursy walut podlegają ciągłym wahaniom. Spróbujmy zatem innego sposobu.
Kliknij wstążkę Dane/Pobieranie danych zewnętrznych/Z sieci web. W polu Adres wpisz lub wklej nbp.pl/kursy/kursya.html i naciśnij przycisk Przejdź.
Strona została załadowana, a obok jej rożnych elementów pojawiły się
charakterystyczne strzałki. Wybierz tę obok tabeli z kursami, a
następnie kliknij Importuj. Pojawi się pytanie o miejsce umieszczenia danych. Zanim je zaakceptujesz, kliknij Właściwości i w nowym oknie dialogowym zaznacz Odśwież dane podczas otwierania pliku. Teraz możesz zaimportować dane poprze wybranie OK.
Od tej chwili każdorazowe otwieranie pliku będzie wiązało się z
nawiązaniem przez Excel połączenia z Internetem oraz pobraniem i
wyświetleniem aktualnych kursów walut.
Uwaga!
Jeśli nie masz licencji na używanie Excel, arkusz możesz otworzyć w którymś z darmowych programów, np. LibreOffice, OpenOffice.
Wykonaj to ćwiczenie, a efekt pracy prześlij na e-mail:
zsnr1z.katowice.informatyka@gmail.com
W temacie wiadomości proszę podać imię i nazwisko oraz klasa.
Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
POWODZENIA!
24-04-2020 r. Klasa: 1bN1
Temat: Współdziałanie przy tworzeniu dokumentów.
Aplikacje takie jak procesor tekstu, edytor grafiki czy arkusz kalkulacyjny (do tej pory instalowane na komputerze) są obecnie dostępne w wersjach online. Przykładem może być usługa Dokumenty Google powiązane z Dyskiem Google. Nie oferuje ona wszystkich możliwości pakietu biurowego Microsoftu czy OpenOffice'a, ale działa bardzo podobnie i z łatwością wykonasz w nim podstawowe operacje, takie jak: formatowanie tekstu i akapitów, wstawianie obrazków i tabel, używanie kopiowania i wklejania. Dzięki edytorom online możesz tworzyć i edytować dokumenty z każdego komputera lub telefonu z dostępem do Internetu. Ponadto możesz swój plik udostępniać innym i pracować nad nim w kilka osób jednocześnie.
Chmura Google Drive oferuje bezpłatnie 15 GB miejsca na twoje pliki oraz umożliwia pracę między innymi z edytorem tekstu, arkuszem kalkulacyjnym, programem do prezentacji i innymi. Korzystanie z niej jest możliwe poprzez wpisanie w przeglądarce internetowej adresu drive.google.com lub poprzez aplikację (Dysk Google) na urządzeniach mobilnych z systemem Android oraz iOS. Wymagane jest posiadanie konta Google.
I takie konto proszę sobie założyć, bo będziemy pracować również w arkuszu kalkulacyjnym.
ZADANIE:
Bardzo proszę zapoznać się z materiałem uruchamiając poniższe linki. Utworzyć sobie konto Google i za tydzień wykonamy sobie ćwiczenie.
https://epodreczniki.pl/a/wspolna-edycja-dokumentow---czyli-jak-pracowac-w-grupie-i-udostepniac-materialy/D1H3lbu1h
Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
POWODZENIA!
21-04-2020 r. Klasa: 1bN
Temat: Współdziałanie przy tworzeniu dokumentów - Google Docs - ćw.
Zaloguj się na docs.google.com. Wybierz Utwórz nowe-Dokument.
Dokument w trakcie edycji cały czas automatycznie się zapisuje.
Nadaj mu nazwę (Plik-Zmień nazwę...), a następnie udostępnij go wybranej osobie w grupie (osoba ta udostępni swój dokument tobie).
W tym celu wybierz Udostępnij-Ustawienia udostępniania; wpisz adresy wybranych osób (możesz je wybrać z książki adresowej) oraz zdecyduj czy mogą edytować. W tym ćwiczeniu zezwól na edycję. Gdy już wszystko gotowe - naciśnij Udostępnij.
Ćwiczenie:
Stwórz z wybranymi osobami 2-, 3-, 4-osobowy zespół. Korzystając z docs.google.com, stwórzcie wspólny dokument i umieście w nim tłumaczenia 20 słów na kilka języków obcych (każdy powinien być odpowiedzialny za inny język, kolejna osoba zadba o estetykę i wygląd projektu). Gdy dokument będzie gotowy udostępnijcie go nauczycielowi. (w trybie do odczytu) e-mail: abaldys85@gmail.com
POWODZENIA!
17-04-2020 r.
Klasa 1bN1
Temat: Nie wszystko jest takie oczywiste, czyli jak działa Internet.
Internetem
posługujesz się na co dzień. Wiesz, jak on działa? Odpowiedź nie jest
taka prosta, jakby mogło się wydawać. Aby zrozumieć procesy składające
się na funkcjonowanie Internetu, należy odpowiedzieć sobie na kilka
pytań: Skąd biorą się dane w sieci i gdzie są składane? Jak je
odnajdujemy i w jaki sposób trafiają do komputera? W jaki sposób
miliardy komputerów mogą funkcjonować w jednej sieci?
Zapoznaj się z materiałem:
https://www.youtube.com/watch?v=qfwzYlWurFI
Ćwiczenie:
Odszukaj
w internecie strony, które świadczą usługi udostępniania danych na
temat właścicieli domen internetowych (adresów symbolicznych). Odczytaj
także inne dane, np. o serwerze, na którym znajduje się strona o danym
adresie.
np.
https://www.dns.pl/whois
Źródła: Wojciech Hermanowski "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
POWODZENIA!
07-04-2020 r.
Klasa 1bN
Temat: Współdziałanie przy tworzeniu dokumentów.
Aplikacje
takie jak procesor tekstu, edytor grafiki czy arkusz kalkulacyjny (do
tej pory instalowane na komputerze) są obecnie dostępne w wersjach
online. Przykładem może być usługa Dokumenty Google powiązane z Dyskiem
Google. Nie oferuje ona wszystkich możliwości pakietu biurowego
Microsoftu czy OpenOffice'a, ale działa bardzo podobnie i z łatwością
wykonasz w nim podstawowe operacje, takie jak: formatowanie tekstu i
akapitów, wstawianie obrazków i tabel, używanie kopiowania i wklejania.
Dzięki edytorom online możesz tworzyć i edytować dokumenty z
każdego komputera lub telefonu z dostępem do Internetu. Ponadto możesz
swój plik udostępniać innym i pracować nad nim w kilka osób
jednocześnie.
Chmura Google Drive
oferuje bezpłatnie 15 GB miejsca na twoje pliki oraz umożliwia pracę
między innymi z edytorem tekstu, arkuszem kalkulacyjnym, programem do
prezentacji i innymi. Korzystanie z niej jest możliwe poprzez wpisanie w
przeglądarce internetowej adresu drive.google.com lub poprzez aplikację (Dysk Google) na urządzeniach mobilnych z systemem Android oraz iOS. Wymagane jest posiadanie konta Google.
I takie konto proszę sobie założyć, bo będziemy pracować również w arkuszu kalkulacyjnym.
ZADANIE:
Bardzo
proszę zapoznać się z materiałem uruchamiając poniższe linki. Utworzyć
sobie konto Google i za tydzień wykonamy sobie ćwiczenie.
https://epodreczniki.pl/a/wspolna-edycja-dokumentow---czyli-jak-pracowac-w-grupie-i-udostepniac-materialy/D1H3lbu1h
Źródła: Arkadiusz Gawełek "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
POWODZENIA!
03-04-2020 r.
Klasa 1bN1
Temat: Praca jest w sieci, czyli jak wykorzystać Internet do znalezienia dobrej pracy.
Każdy absolwent szkoły ponadpodstawowej/ponadgimnazjalnej może spotkać się z problemem znalezienia ciekawej i dobrze płatnej pracy. Jej dostępność zależy od uwarunkowań lokalnych, np.liczby firm oferujących pracę oraz od zdobytego zawodu. W każdym przypadku należy zebrać jak najwięcej ofert, by spośród nich wybrać tę najciekawszą. Można ich szukać w urzędzie pracy, ogłoszeniach, prasie i oczywiście w internecie.
ZADANIE
1. Znajdź w internecie wzory CV. Oceń je pod kątem estetyki i treści. Wykonaj zrzuty ekranu najciekawszych przykładów. Wykorzystując je jako ilustracje, wykonaj prezentację, w której przedstawisz cechy dobrego CV.
Źródła: Wojciech Hermanowski "Informatyka" - podręcznik, Wyd. Operon
31-03-2020 r.
Temat: Nauczanie na odległość. (nauczanie zdalne)
Klasyczny model nauki opiera się na obecności w szkole. Uczniowie każdego dnia przychodzą na określona liczbę lekcji, według określonego planu. W ławkach siedzą z wybraną osobą z klasy, biorą udział w zajęciach. Taki sposób nauczania ma wiele zalet i jest skuteczny. Czy tradycyjna szkoła może być wspomagana lub zastąpiona przez nauczanie zdalne?
ZADANIE:
Wypisz różnice pomiędzy tradycyjną lekcją a e-learningiem oraz zalety i wady e-learningu.
Proszę przesyłać wykonane zadania na poniższy e-mail:
zsnr1z.katowice.informatyka@gmail.com
POWODZENIA!
Drodzy uczniowie
Od 25-03-2020 r. rozpoczął się kolejny etap nauczania na odległość (zdalne nauczanie).
Mam nadzieję, że nauka informatyki będzie dla Was przyjemnością.
Teraz proszę przesyłać wykonane zadania na poniższy e-mail:
zsnr1z.katowice.informatyka@gmail.com
Proszę w temacie wiadomości wpisać: imię_nazwisko_klasa
W wiadomościach będzie wskazany termin nadesłania prac.
Teraz prace będą oceniane, oceny wpisane do dziennika, na tej podstawie będzie wpisywana również obecność ucznia na lekcji.
Pozdrawiam Was serdecznie, życzę zdrowia i owocnej pracy
Anna Jamróz-Bałdys
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz